Your message has been sent, you will be contacted soon

Call Me Now!

Home » Oldehovedag 2013 » Persbericht OHD2013 (oldehovedag 2013)

Persbericht OHD2013 (oldehovedag 2013)

Leeuwarden, 16 juli 2013

Oldehoofsterkerkhof wordt sportgrasveld!

ohd2013-100jaar

100 jaar oldehovedag 14 september 2013

100 jaar geleden organiseerde de Leeuwarder Kaatsclub (LKC) voor de eerste keer haar, inmiddels, fameuze  wedstrijd De Oldehovedag. De kaatswedstrijd waarvoor alleen de allerbeste spelers van Friesland werden en worden uitgenodigd. De Oldehovedag  is   de afsluiter van het heren hoofdklasse kaatsseizoen.

Om het 100-jarig jubileum van deze kaats-klassieker te vieren wordt deze editie een spektakel! LKC organiseert de jubileum-editie van deze Oldehovedag  op zaterdag 14 september vanaf 11 uur, op het speciaal aangelegde grasveld op het Oldehoofsterkerkhof in de binnenstad van Leeuwarden.

Ja u leest het goed….op gras, op het Oldehoofsterkerkhof. Want wat is nu mooier dan de Oldehovedag aan de voet van zijn inspiratiebron, de Oldehove!?

De organisatie van de Oldehovedag 2013 is in handen van Stichting Oldehovedag 2013. Voor kaatsliefhebbers, bezoekers van Friesland en bezoekers van de binnenstad dé gelegenheid om een unieke viering en kaatswedstrijd mee te maken onder de voet van de Oldehove. Door samenwerking tussen kaatsvereniging LKC Sonnenborgh en Stichting Oldehovedag 2013 komen sport, traditie en cultuur op een bijzondere wijze samen.

Meer informatie over de Oldehovedag 2013  is terug te vinden op:
Website:         www.lkcsonnenborgh.nl

Facebook:       www.facebook.com/lkcsonnenborgh